Försäljningsvillkor

OBS! Sommarstängt 16/7 - 10/8. Beställningar kan göras under perioden, men skickas inte förrän efter 10/8.

Frakt och försäljningsvillkorvillkor


1 Avtal

1.1  Träffande av avtal
Vid beställning, via Internet, träffas avtal om köp av sport-utrustning när du väljer att bekräfta köp i kassan. En orderbekräftelse skickas till dig via e-post när du genomfört köpet. Spara ditt ordernummer. Efter att din order är lagd kan normalt inga ändringar göras. Detta gäller både på produkter och leveransinformation. Det är på konsumentens ansvar att skriva in rätt uppgifter och beställa rätt produkter. Ångerrätt se punkt 4.

1.2 Moms
Försäljning riktar sig främst mot medlemmar i SWI, men även till andra klubbar i Svenska Kung fu & Wushuförbundet, eller inom andra idrotter. Produkterna är specialprodukter i de flesta fall direktimporterade från Kina, och är riktade till verksamma inom idrotten wushu. Då försäljningen i första hand är riktad mot medlemmar i idrottsorganisationer är den befriad från moms.

2 Priser och betalning

2.1 Pris
Pris visas vid beställning och betalning av varan.

2.2 Betalsätt
Swish, samt kortbetalning och direktbetalning, som hanteras genom Payson AB.

2.2.1 Kortbetalning
VISA / Mastercard

2.2.2 Direktbetalning
Vi erbjuder direktbetalning via Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea

2.3 Återbetalning
Återbetalningen sker normalt inom 10 arbetsdagar från att vi mottagit och godkänt din retur. För returer se bestämmelser nedan.

3 Leveransvillkor

3.1 Leveranstid
Leveranstiden är normalt 2-4 vardagar.
Order som kommer in före 17:00 skickas normalt från oss inom 1-3 påföljande vardagar.
Specialbeställningsvara - (efter överenskommelse): Produkten finns inte i lager och måste först beställas hem till vårt lager. Detta tar normalt 5 arbetsdagar men kan ibland ta längre tid. Skulle vi inte kunna leverera inom 14 arbetsdagar kommer vi i god tid att meddela dig.

3.2 Leveranssätt
Postleverans - hämta hos ombud
Vi levererar normalt med Postnord, eller annan vanlig leverantör till utlämningsställe nära dig. Se vidare under fraktsätt

Hämta på plats
Du som bor nära vår butik i Stockholm kan välja att hämta ut beställningen hos oss på Åsögatan 153, Södermalm. I så fall klickar du i fraktalternativet "hämta på plats" i kassan och meddelar oss när du vill komma. Obs! Begränsade öppettider. Kontaka oss innan köp på info@swi.se

3.3 Synlig fraktskada
Vid eventuell fraktskada ska anmälan göras direkt av dig på plats - innan ni kvitterar godset.
Även en smärre skada på ytterkartongen ska anmälas. Observera att du absolut inte får öppna förpackningen innan den blivit besiktigad av speditörens reklamationsansvariga. Originalemballaget ska behållas.
Efter anmälan gjorts hos Posten eller annan speditör vänligen kontakta oss med ett reklamationsnummer om skadan orsakat åverkan på din produkt.

3.4 Dold fraktskada
Vid en dold fraktskada måste en anmälan göras av dig snarast hos Posten eller annan speditör. Efter anmälan gjorts hos speditören vänligen kontakta oss med ett reklamationsnummer.

3.5 Uthämtning av order hos ombud
För att hämta ut paket hos ditt paketombud behöver du en giltig legitimation.
Paketet kan endast hämtas av beställaren/mottagaren själv.

4 Ångerrätt, öppet köp och byte

Vi erbjuder 14 dagars ångerrätt/öppet köp efter leverans. Detta gäller enbart produkter utan skador i obruten förpackning. Du ansvarar själv för returfrakt och de kostnader som följer av en returfrakt. Kontakta oss alltid inför en eventuell retur. Återbetalningen sker normalt inom 10 arbetsdagar från att vi mottagit och godkänt din retur.
För byten av till exempel fel storlek eller liknande accepteras detta en gång om det ska skickas - motatagre betalar returfrakten själv och vi står för en ytterligare frakt  till kund.